بسم الله الرحمن الرحيم

Permulaannya, kita awali dengan lafaz Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh sahabat sekalian ^_^ Semoga kita sentiasa dalam rahmatNya.Salam ukhuwah dan salam perkenalan dari saya Yaya.


Alhamdulillah yang tidak terhingga,kita masih bernyawa, masih melihat alam semesta ini, masih dapat melihat ayah dan ibu, masih merasai segala nikmatNya. Sedar tidak sedar, usia kita juga semakin meningkat menjadi lebih dewasa. Ujian dan rintangan itu makanan ruji kita sebagai hamba Allah, yang mana tujuanNya untuk menguji keimanan kita sebagai hambaNya. Namun, manusia tiada yang sempurna bahkan kita yang perlu menyempurnakan diri. Dalam kata lain, "hendak seribu daya, xnak seribu dalih". Ini merupakan peringatan buat diri Yaya sendiri dan juga untuk memperingati sahabat-sahabat lain juga. ^_^ 


Okey.. okey.. puas membebel, tapi kita ada perkara lebih penting untuk dikongsi. Kisah sahabat yang sangat baik, tabah, kuat, solehah, dan sangat comel. Nak tahu tak siapa?? Lai(2x).. meh Yaya perkenalkan (jeng..jeng!). Tapi, Yaya nak rehat sekejap. 
Kuat dengan apa jua ujianNya. He Love us as his servant, that's why He gave us "chance" to please with Him. What a wonderful gift we as a Muslim. Allah is the Greatest ^_^ Thank You Allah.










4 comments:

Unknown said...

hye yaya,do follow me..haha

Unknown said...

euww... yaya

Jamilia Jamsari said...

sibuk la Amir Mukhlis nih..

Unknown said...

Salam lia..ada blog dah sekarang..good job..jangan lupa follow and comment blog kita juga ye.. ni kita tinggalkan link http://secebiscoretanqalbi.blogspot.com/good luck!

Copyright @ wARna-WaRni KehiDuPan | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger | Distributed by Deluxe Templates
Blogger Templates